Waar praat je over als jij jezelf introduceert? Wanneer weet je zeker dat jouw introductie onthouden wordt? Wat maakt van jouw introductie een goede start voor een optimaal netwerkresultaat?
Je zult zo meteen zien wat jouw introductie sterker maakt. De volgende keer dat jij je introduceert zul je er zeker van zijn dat je wordt herinnerd. Je zult ontdekken dat hoe specifieker je de introductie maakt hoe beter jouw business wordt onthouden.
Onthoud dit bij iedere introductie: mede-ondernemers zijn uiteindelijk alleen geïnteresseerd in wat jij voor hen kan betekenen. Wat men eigenlijk alleen interesseert is het antwoord op de vraag; “What’s in it for me?”.
Dit klinkt wellicht wat kort door de bocht. Het klinkt misschien zelfs tegenstrijdig na al deze hoofdstukken waarin je gelezen hebt hoe je subtiel en rekening houdend met ieder detail je zelf in gesprek moet brengen. Maar uiteindelijk gaat het er alleen om wat jullie als onder-nemers voor elkaar commercieel kunnen betekenen!
De meeste mensen beginnen hun introductie met wie ze zijn of wat ze allemaal gedaan hebben. Maar wat boeit het die ander of jij drie titels hebt, directeur van tientallen bedrijven bent geweest, fantastische deals hebt gesloten in een andere eeuw? Uiteindelijk niet veel. Het houdt het gesprek wat gaande en is wellicht wat ego strelend.
Waak ervoor dat je verre daarvan blijft. Benadruk met jouw introductie wat je nu, hier in het heden, doet! Geef op vlotte wijze aan wat jij aan waarde aan ondernemers toevoegt.