Je weet nu waarom jij een visitekaartje belangrijk vindt. Je weet nu ook dat een visitekaartje meegroeit met jou als ondernemer. Je weet nu dat jij persoonlijk altijd belangrijker bent dan jouw visitekaartje.

Met deze inzichten weet je nu ook dat je zeker in het begin van jouw ondernemersleven niet teveel bezig moet zijn met de vormgeving van een visitekaartje (tenzij je een grafisch, creatief beroep hebt). Leesbaarheid, helderheid, zwarte letters, felle kleur tegen witte achtergrond en goed benutte achterkant zijn het belangrijkst. Kaartjes neem je altijd zorgvuldig in ontvangst en behandel je respectvol. En je weet nu dat het aller belangrijkste is de wijze waarop je jouw kaartje presenteert; altijd in combinatie met een anekdote en trots. Want pas dan blijft de gedachte aan jou in het geheugen van de ontvanger geprent en dat is wat je wilt. Het kaartje zal vroeg of laat in het ronde archief verdwijnen. De gedachte aan de ontmoeting met jou moet een levenslange, positieve indruk blijven.